середа, 25 жовтня 2023 р.

Виступ МО жовтень 2023

 

Виступ на засіданні МО

«Проєктна діяльність учнів на уроках основ здоров’я»

Ломанова Г.О.

Жовтень 2023р.

Проектна діяльність – конструктивна і продуктивна діяльність особистості, спрямована на розв'язання життєво значущої проблеми, досягнення кінцевого результату в процесі цілепокладання, планування і здійснення проекту.

https://view.genial.ly/6396071bc032970019375e6b/interactive-image-interactive-image

Робота над проєктами надихає педагогів шукати та віднаходити багато нових питань для обговорення, бути винахідливішими, робити навчальний процес інтенсивнішим та цікавішим. Саме метод проєктів є одним із найголовніших компонентів педагогічної системи розвитку творчих здібностей у процесі виховання підростаючого покоління.             

Метод проєктів – це метод в основі якого лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок дітей, умінь самостійно удосконалювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити.

Розрізняють:

дослідницький проєкт, який включає обгрунтування актуальності обраної теми; визначення мети, завдань дослідження, гіпотези з наступною її перевіркою, аналіз отриманих результатів; використання таких дослідницьких методів, як лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування та інші;

інформаційний проєкт, спрямований на збирання інформації про певний об’єкт, явище з метою аналізу, узагальнення і представлення її широкій аудиторії. Результатом такого проєкту може бути публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті;

творчий проєкт, який передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів. Це можуть бути альманахи, театральні виступи, витвори образотворчого або декоративно-ужиткового мистецтва, відеоролики;

- рольовий (ігровий) проєкт. У ньому учасники беруть на себе ролі літературних або історичних персонажів. Результат проекту залишається відкритим до самого закінчення;

практично орієнтований проєкт, націлений на соціальні інтереси самих учасників проєкту або зовнішнього замовника. Результат заздалегідь визначений і може бути використаний у житті гуртківців, міста чи держави.

Робота над проєктом складається з таких етапів:

·                   підготовчий етап (визначення теми і мети проекту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);

·                   планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації, способів представлення результатів; установлення критеріїв оцінювання результату процесу);

·                   дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, анкетування, експеримент;

·                   аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків;

·                   оцінювання результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;

·                   творчий звіт, презентація отриманих результатів.

Обов’язкові вимоги до сучасного визначення проєкту:

1.    наявність освітньої проблеми, складність і актуальність якої відповідає навчальним запитам і життєвим потребам вихованців;

2.    дослідницький характер пошуку шляхів вирішення проблеми;

3.    структурування діяльності відповідно до класичних етапів проектування;

4.    моделювання умов для виявлення вихованцями навчальної проблеми;

5.    самодіяльний характер творчої діяльності дітей;

6.    практичне або теоретичне значення результату діяльності і готовність до впровадження;

7.    педагогічна цінність діяльності (які нові знання та навички здобули учні в процесі здійснення проєкту).

Кінцевий результат проектної діяльності вихованців може бути представлений у вигляді: відеофільму, кліпу, електронної газети, колекції, моделі, статті, сценарію, казки, колективної творчої роботи (витвору декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва).

З точки зору педагога, проєктна діяльність – це освітня технологія, націлена на придбання вихованцями  знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь та навичок завдяки системній організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку, це засіб розвитку, навчання і виховання, що дозволяє розвивати і формувати в учнів специфічні вміння

Немає коментарів:

Дописати коментар

Урок 32 Здоров’я людини Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини.

  Тема уроку  Здоров’я людини Чинники, що впливають на показники здоров’я населення. Сфери життя людини. Вплив медицини на ці показники, за ...