Якщо вчасно не тренувати мізки, все навантаження
припаде на м'язи.
Михайло Мамчич
Фізичні якості – соціально обумовлені сукупності
біологічних та психічних властивостей людини, які виражають її фізичну готовність
здійснювати рухову діяльність. Від інших якостей особистості фізичні якості
відрізняються тим, що можуть проявлятися лише при розвязанні рухових задач
кожним індивідом по-своєму.
Мета фізкультурно-оздоровчої роботи в школі
санаторного профілю може бути визначена так: Створення оздоровчого
освітньо-виховного середовища що супроводжує успішність та фізичну спроможність
кожного учня за рахунок забезпечення
оптимального режиму функціонування відпущених природою його тілесно-рухових
характеристик і духовних сил, їх гармонізації для максимальної самореалізації
Процес
фізичного виховання в сучасних умовах не полягає в одноманітному повторенні
стереотипних рухів на оцінку, а, виходячи з можливостей свого організму, умінні
пристосувати отримані знання і уміння в житті. Ми загнані в певні рамки: просторові, часто-густо рамки тимчасові, і святая святих рамки енергетичні.
Школа розумних рухів учить знаходити в
собі ресурси і вибирати власні способи для вирішення складних завдань
(інтелектуальних, фізичних, емоційних) і виходу з важких життєвих ситуацій.
Розвиває такі особові якості як: воля до перемоги, терпіння, уміння доводити
справу до кінця, упевненості, гнучкості і рухливості, інтуїції і віри в себе.
Через участь в ігрових вправах, які імітують ситуацію неопределнности, людина
розширює кордони своїх адаптаційних можливостей, вчиться знаходити вихід раніше
безнадійної ситуації.
У своїй роботі багато
уваги приділяю розвитку практичних навиків, необхідних в різних фізичних
ситуаціях, свідомому, активному відношенню учнів до виконання завдань,
роз'яснюю при
цьому важливість регулярних і систематичних занять фізичними вправами. Аби
досягти ефективності уроку, я орієнтуюся на створення ситуації, в якій учень націлений на творчий пошук і
самовизначення. З метою активізації мислення учнів
і формування інтересу до фізичної культури використовую проблемне навчання.
Коли чуєш фразу «комп'ютер на уроці фізкультури», то
відразу виникає подив і питання: то хіба це сумісно? Адже фізкультура – це,
перш за все рух. Уроки фізичної культури включають великий об'єм теоретичного
матеріалу, на який виділяється мало годин. Діти не люблять слухати правила по
техніці безпеки, теоретичні відомості по предмету, тому використання сучасних
інформаційних технологій дозволяє ефективно вирішувати цю проблему.
Використовуючи комп'ютерні технології, урок стає цікавішим, наочнішим. А складання тесту за комп’ютером стає новою проблемою, яку треба вирішити. ІКТ дозволяють
організувати навчальний процес на новому,
вищому рівні, забезпечувати повніше засвоєння учбового матеріалу. Це допомагає
мені в рішенні ще однієї задачі – розбудити зацікавленість школярів у
формуванні здорового способу життя.
Цілєвідповідною вважається така
педагогічна технологія, в якій «треба, повинен» учня співпадає з його «вмію і
бажаю». У таких ситуаціях учні активні, вони охоче ставлять цілі та досягають
їх. Конструктором до інноваційного уроку є педагогічна технологія «ЛІДЕР».
Базовою в цій технології стала 4-рівнева структура
діяльності вчителя та учня на уроці фізкультури. Діяльність на кожному з рівнів
спрямована на певні зміни в особистості учня, а отже і на зміни в методиці
самого уроку. Зокрема: 1 рівень – адаптивний – спрямований на розвиток учнів
відповідно законів природи; 2 рівень – особистісно розвивальний – спрямований
на розвиток учнів згідно з потребами та вимогами соціуму, 3 рівень –
особистісно діяльнісний – передбачає створення умов для розвитку учня згідно з
людською сутністю «людини діяча»; 4 рівень – творчо перетворювальний –
спрямований на творчий (креативний) розвиток особистості учнів.
Для
розвитку загальних рухливих якостей застосовується Ігровий метод при якому
використовується різноманітні рухливі ігри. Метод сприяє удосконаленню техніки
і тактики гри в складних умовах. Він дає можливість ефективно розвивати такі
якості як швидкість, кмітливість, орієнтацію, самостійність, ініціативність. В
ігрових вправах, естафетах і колективних іграх поглиблюється почуття
відповідальності, виховується колективізм, дисциплінованість, прагнення до
перемоги.
Для підвищення ефективності процесу фізичного
виховання в школі особливо важливим є створення системи зворотного зв'язку.
Моніторингове дослідження виступає в сучасних умовах як ефективний засіб збору
і аналізу інформації про функціональний стан, фізичний розвиток і фізичну
підготовленість школярів. Регулярний моніторинг дозволяє вносити відповідні
корективи до процессу фізичного виховання.
Сучасний урок фізичної культури значно виграє за
умов грамотного узгодження нових технологій і традиційної системи навчання.
Школа розумного руху – технологія, де особлива
увага приділяється особистісно-орієнтованому методу – навчання в співпраці,
роботі в групах.
«Якщо зустрічний вітер підсилюється, значить, … ти
набираєш швидкість»
Гарун Агацарський
Немає коментарів:
Дописати коментар