Тема уроку. Контроль знань з теми «Психічна, соціальна і духовна складові здоров’я»
Людина як особистість формується лише в тому випадку, якщо вона живе в суспільстві, тобто так чи інакше пов’язана спільним життям з іншими людьми. Людське суспільство розвивалося впродовж тисячоліть і є дуже складним за своєю структурою. Знаючи особливості цієї структури, людина може визначати сфери своєї діяльності й планувати власне майбутнє.
Фізична складова
Соціальна сфера — це сфера взаємовідносин різних груп людей, які формуються в суспільстві щодо власності засобів виробництва.
Наприклад, найманий робітник, який не володіє засобами виробництва, і їхній власник — роботодавець. Можна поділити суспільство також на інші соціальні групи, що формуються не лише за економічними критеріями, а й за такими ознаками, як професійна діяльність, престиж, спосіб і стиль життя, наявність влади й авторитету.
Духовна сфера втілює культурні, національні, моральні, релігійні й інші особливості суспільства. Вона складається з повсякденного духовного спілкування людей, процесів освіти й виховання, втілюється у витворах мистецтва. У цій сфері визначаються духовні основи діяльності та поведінки людей. Саме в духовній сфері формуються світогляд людини, її ставлення до наукових ідей, відбувається становлення моральних, естетичних і релігійних поглядів, культурних і духовних цінностей.
https://www.youtube.com/watch?v=amYxmxW7uBw
Опорні точки. Людина як особистість формується тільки в тому випадку, якщо вона живе в суспільстві, а основними сферами її життя є економічна, соціальна, політична й духовна сфери. Саме ці сфери є простором життя конкретної людини. Ґрунтуючись на власному світогляді, людина може визначати мету й цілі свого життя та планувати його.
В -
І Контрольна
робота з теми :
« Психічна і духовна складові
здоров'я людини»
І –
рівень:
1.Якими якостями
наділена гармонійно розвинена особистість:
а) позитивна
настанова до життя; б )агресивність; в )невміння спілкуватись
з людьми;
г) здатність до співпраці з людьми; д) почуття
власної гідності.
2.Здатність людини
зберігати внутрішній спокій, діяти розумно в складних ситуаціях:
а) самовизначення; б) самонавіювання; в) самовладання; г) самопізнання.
3.Татуювання – це:
а) це завжди
красиво і модно; б) може нашкодити здоров’ю;
в) не може нашкодити здоров’ю; г) личить кожній людині.
4.До першої групи
потреб відносяться:
а) потреби у
визнанні; б) прагнення людини до участі у спільних
діях;
в )безпечне життя; г) потреби людини в їжі, повітрі, воді.
5.Здатність нервової
системи сприймати інформацію, зберігати
її й використовувати:
А )пам’ять; б) інтелект;
в) увага; г) мислення.
6.Указати
неправильні твердження:
а) краса
розуміється однаково в різних народів; б) поняття краси залежить від наших смаків; в) критерії
краси є однаковими для всіх;
г )поняття краси є однаковим у різних
соціальних групах.
ІІ –
рівень :
1. Рефлексія – це:
а) розуміння нових
завдань; б )власне незнання; в) аналіз
власної діяльності; г) здатність
зберігати внутрішній спокій.
2.Яке висловлення шкодить ефективному навчанню:
а) «Я і так все
знаю! Навіщо вчитися?!»; б) « Я
впевнений, що у мене все вийде!»; в) «Не вмію –
навчуся!».
Виберіть одну правильну відповідь.
3. Вкажіть
фактори, які не впливають на розвиток особистості: а)
виховання та вплив суспільства; б) особливості функціонування видільної системи
людини; в) соціальне середовище; г) власна практична діяльність людини.
4. Які
якості не притаманні гармонійно розвиненій особистості? а) позитивне ставлення до життя,
доброзичлива співпраця з людьми;
б) невміння спілкуватися; в) самоповага; г)
прагнення до самовдосконалення й саморозвитку.
5. Що сприятиме особистісному
росту?
а)
відсутність інтересу до навчання; б) розширення кругозору;
в)
безвідповідальна поведінка; г) невміння обстоювати власні погляди та принципи.
6. Сильною особистістю називають: а)
моральну людину, здатну до самоствердження, самовизначення й самореалізації;
б) людину, не здатну оцінювати свої вчинки й поведінку; в) безвільну людину;
г) людину, яка робить те, що захоче, не звертаючи увагу
на моральні принципи.
ІІІ –
рівень: Що таке піраміда потреб ?
Як формується система цінностей ?
АБО
Однією рискою підкресліть, що потрібно для успішного тренування пам’яті й
запам’ятовування, а двома – що непотрібно:
– володіти основними
знаннями, необхідними для розуміння інформації; не усвідомлювати свою мету;
виявляти максимальний інтерес до інформації; створювати або обирати
несприятливі умови для роботи; мати хороший настрій.
ІV – рівень : Чим відрізняється егоїст
від альтруїста? АБО
Позитивні риси характеру,
необхідні людині для успіху в житті |
|
У ставленні до самого себе |
У ставленні до інших людей |
|
|
В - І
І Контрольна робота з теми
:
« Психічна і духовна складові
здоров'я людини»
І –
рівень:
1 .Вказати правильне
твердження:
а) самооцінка не є
важливою рисою; б) людина не може
пізнати свої фізичні та духовні особливості;
в) процес самовизначення триває все життя;
г ) стосунки між
людьми не залежать від рівня її самооцінки.
2. Мода:
а)однакова в усіх
народів і в усі часи; б)завжди
відповідає нашим смакам; в)не завжди відповідає нашому стилю життя; г)не має жодного значення.
3.Уміння вчитися – це уміння :
а)швидко читати; б) уміння переказувати прочитане; в)не звертати увагу на нестачу досвіду; г)шукати способи дії в нових ситуаціях.
4.Процес керування власними станами і вчинками:
а)саморегуляція; б)самонавіювання; в)самовизначення; г)самопізнання.
5. До особливостей ефективного навчання відносяться такі
ситуації:
а)людина багато
читає; б)людина багато знає; в)людина має низький культурний рівень; г) людина має багатий словниковий запас.
6.Негативне мислення передбачає, що людина:
а) цінує те, що
має; б) любить кожну хвилину свого
життя;
в)підтримує хороший настрій у тих, хто навколо неї;
г)ніколи не вірить в успіх.
ІІ – рівень :
1. .Кого ви вважаєте красивим?
а) того, хто приносить
нам тепло і радість; б) того , хто не допомагає в скрутну годину; в) того, хто нас захищає; г) того, хто нас любить.
2. Вказати правильне твердження:
а) для виконання
завдання не треба прикладати старання;
б) велике значення у навчанні має мета; в) не треба контролювати свої попередні
дії; г) ніколи не треба оцінювати свою
успішність.
Виберіть одну правильну відповідь.
3. Які якості
притаманні гармонійно розвиненій особистості?
а) відсутність самоповаги; б) прагнення до
самовдосконалення й саморозвитку, творчий підхід до будь-якої справи; в)
розбіжність думок, слів, дій і бажань людини; г) агресивність.
4. Яке
з тверджень, що стосуються особистості, є неправильними?
а) людина, як особистість, несвідомо обирає ту чи іншу
соціальну роль і не розуміє можливих наслідків своїх дій; б) у момент
народження дитина не є особистістю; в) для формування особистості потрібно
соціальне середовище, світ людської культури, з яким індивід буде взаємодіяти;
г) розвиток особистості визначається біологічними, соціальними, пізнавальними
та іншими особливостями людини.
5. Якщо
підліток захоплюється інформатикою й більше нічим не хоче займатися, то така
ситуація може призвести до:
а) гармонійного розвитку особистості; б) однобічного
розвитку особистості; в) готовності жити в різних економічних ситуаціях; г) вміння спілкуватися з різними людьми.
6. Яка
з характеристик не стосуються егоїста?
а) він вважає, що
задоволення його особистих інтересів є найвищим благом;б) його якості
виявляються в ситуації конфлікту інтересів, коли задоволення особистого
інтересу завдає шкоди інтересам іншої людини; в) він робить усе можливе, аби,
як йому здається, стати щасливим, але насправді майже ніколи не буває щасливим;
г) він безкорисливо служить людям.
ІІІ – рівень : Однією рискою
підкресліть якості, які відповідають всебічно розвиненій людині, а двома – які не відповідають:
– негативний підхід до життя; доброзичлива співпраця з
людьми; почуття самоповаги; прагнення до саморозвитку; творчий підхід до
будь-якої справи; пасивність. АБО
· Доказати, що
здоров’я – важлива
життєва цінність.
ІV – рівень: Заповніть таблицю.
Ознаки зовнішньої краси людини |
Ознаки внутрішньої краси людини |
|
|
АБО
Поясніть, як ви розумієте прислів’я: “Добром за добро відплачує кожен, добром за зло – тільки
справжня людина”.
Немає коментарів:
Дописати коментар