понеділок, 13 травня 2024 р.

Урок 33. Психічна, соціальна і духовна складові здоров’я

 Тема уроку. Контроль знань з теми «Психічна, соціальна і духовна складові здоров’я»

Людина як особистість формується лише в тому випадку, якщо вона живе в суспільстві, тобто так чи інакше пов’язана спільним життям з іншими людьми. Людське суспільство розвивалося впродовж тисячоліть і є дуже складним за своєю структурою. Знаючи особливості цієї структури, людина може визначати сфери своєї діяльності й планувати власне майбутнє.

Фізична складова


Соціальна сфера — це сфера взаємовідносин різних груп людей, які формуються в суспільстві щодо власності засобів виробництва.

Наприклад, найманий робітник, який не володіє засобами виробництва, і їхній власник — роботодавець. Можна поділити суспільство також на інші соціальні групи, що формуються не лише за економічними критеріями, а й за такими ознаками, як професійна діяльність, престиж, спосіб і стиль життя, наявність влади й авторитету.

Духовна сфера втілює культурні, національні, моральні, релігійні й інші особливості суспільства. Вона складається з повсякденного духовного спілкування людей, процесів освіти й виховання, втілюється у витворах мистецтва. У цій сфері визначаються духовні основи діяльності та поведінки людей. Саме в духовній сфері формуються світогляд людини, її ставлення до наукових ідей, відбувається становлення моральних, естетичних і релігійних поглядів, культурних і духовних цінностей.



https://www.youtube.com/watch?v=amYxmxW7uBw

Опорні точки. Людина як особистість формується тільки в тому випадку, якщо вона живе в суспільстві, а основними сферами її життя є економічна, соціальна, політична й духовна сфери. Саме ці сфери є простором життя конкретної людини. Ґрунтуючись на власному світогляді, людина може визначати мету й цілі свого життя та планувати його.


В - І             Контрольна робота з теми  :                   

                  « Психічна і духовна складові здоров'я людини»

І – рівень:

1.Якими якостями наділена гармонійно розвинена особистість:

а) позитивна настанова до життя;    б )агресивність;          в )невміння спілкуватись

 з людьми;  г) здатність до співпраці з людьми;      д) почуття власної гідності.

2.Здатність людини зберігати внутрішній спокій, діяти розумно в складних ситуаціях:

а) самовизначення;  б) самонавіювання;  в) самовладання;    г) самопізнання.

3.Татуювання – це:

а) це завжди красиво і модно;        б) може нашкодити здоровю; 

      в) не може нашкодити здоровю;               г) личить кожній людині.

4.До першої групи потреб відносяться:

а) потреби у визнанні;      б) прагнення людини до участі у спільних діях; 

        в )безпечне життя;            г) потреби людини в їжі, повітрі, воді.

5.Здатність нервової системи  сприймати інформацію, зберігати її й використовувати:

А  )память;    б) інтелект;    в) увага;     г) мислення.

6.Указати неправильні твердження:

а) краса розуміється однаково в різних народів;   б) поняття краси залежить від наших смаків;     в) критерії краси є однаковими для всіх;     

                     г )поняття краси є однаковим у різних соціальних групах.

ІІ – рівень :

1. Рефлексія – це:

а) розуміння нових завдань; б )власне незнання;  в) аналіз власної діяльності;  г) здатність зберігати внутрішній спокій.

2.Яке висловлення шкодить ефективному навчанню:

а) «Я і так все знаю! Навіщо вчитися?!»;  б) « Я впевнений, що у мене все вийде!»;                        в) «Не вмію – навчуся!».

Виберіть одну правильну відповідь.

3. Вкажіть фактори, які не впливають на розвиток особистості: а) виховання та вплив суспільства; б) особливості функціонування видільної системи людини; в) соціальне середовище; г) власна практична діяльність людини.

4. Які якості не притаманні гармонійно розвиненій особистості? а) позитивне ставлення до життя, доброзичлива співпраця з людьми;

б) невміння спілкуватися; в) самоповага; г) прагнення до самовдосконалення й саморозвитку.

5.  Що сприятиме особистісному росту?

а) відсутність інтересу до навчання; б) розширення кругозору;

в) безвідповідальна поведінка; г) невміння обстоювати власні погляди та принципи.

6. Сильною особистістю називають: а) моральну людину, здатну до самоствердження, самовизначення й самореалізації;

б) людину, не здатну оцінювати свої вчинки й поведінку;    в) безвільну людину;

г) людину, яка робить те, що захоче, не звертаючи увагу на моральні принципи.

 

ІІІ – рівень:   Що таке піраміда потреб ?  Як формується система цінностей ?

                                    АБО

Однією рискою підкресліть, що потрібно для успішного тренування пам’яті й запам’ятовування, а двома – що непотрібно:

– володіти основними знаннями, необхідними для розуміння інформації; не усвідомлювати свою мету; виявляти максимальний інтерес до інформації; створювати або обирати несприятливі умови для роботи; мати хороший настрій.

ІV – рівень :   Чим відрізняється егоїст від альтруїста?    АБО

 

Позитивні риси характеру, необхідні людині для успіху в житті

 

 

У ставленні до самого себе

 

 

У ставленні до інших людей

 

 

 

В - І І            Контрольна робота з теми  :                  

                  « Психічна і духовна складові здоров'я людини»

І – рівень:

1  .Вказати правильне твердження:

а) самооцінка не є важливою рисою;  б) людина не може пізнати свої фізичні та духовні особливості;  в) процес самовизначення триває все життя;

г ) стосунки між людьми не залежать від рівня її самооцінки.

2. Мода:

а)однакова в усіх народів і в усі часи;  б)завжди відповідає нашим смакам; в)не завжди відповідає нашому стилю життя;  г)не має жодного значення.

3.Уміння вчитися – це уміння :

а)швидко читати;  б) уміння переказувати прочитане;  в)не звертати увагу на нестачу досвіду;  г)шукати способи дії в нових ситуаціях.

4.Процес керування власними станами і вчинками:

а)саморегуляція;  б)самонавіювання;  в)самовизначення;  г)самопізнання.

5. До особливостей ефективного навчання відносяться такі ситуації:

а)людина багато читає;  б)людина багато знає;  в)людина має низький культурний рівень;  г) людина має багатий словниковий запас.

6.Негативне мислення передбачає, що людина:

а) цінує те, що має;  б) любить кожну хвилину свого життя; 

  в)підтримує хороший настрій  у тих, хто навколо неї;

  г)ніколи не вірить в успіх.

ІІ – рівень :

1. .Кого ви вважаєте красивим?

а) того, хто приносить нам тепло і радість; б) того , хто не допомагає в скрутну годину;  в) того, хто нас захищає;  г) того, хто нас любить.

2. Вказати правильне твердження:

а) для виконання завдання не треба прикладати старання; 

б)  велике значення у навчанні має мета;  в) не треба контролювати свої попередні дії;  г) ніколи не треба оцінювати свою успішність.

Виберіть одну правильну відповідь.

3. Які якості притаманні гармонійно розвиненій особистості?

а) відсутність самоповаги; б) прагнення до самовдосконалення й саморозвитку, творчий підхід до будь-якої справи; в) розбіжність думок, слів, дій і бажань людини; г) агресивність.

4. Яке з тверджень, що стосуються особистості, є неправильними?

а) людина, як особистість, несвідомо обирає ту чи іншу соціальну роль і не розуміє можливих наслідків своїх дій; б) у момент народження дитина не є особистістю; в) для формування особистості потрібно соціальне середовище, світ людської культури, з яким індивід буде взаємодіяти; г) розвиток особистості визначається біологічними, соціальними, пізнавальними та іншими особливостями людини.

5. Якщо підліток захоплюється інформатикою й більше нічим не хоче займатися, то така ситуація може призвести до:

а) гармонійного розвитку особистості; б) однобічного розвитку особистості; в) готовності жити в різних економічних ситуаціях;     г) вміння спілкуватися з різними людьми.

6.  Яка з характеристик не стосуються егоїста?

а) він вважає, що задоволення його особистих інтересів є найвищим благом;б) його якості виявляються в ситуації конфлікту інтересів, коли задоволення особистого інтересу завдає шкоди інтересам іншої людини; в) він робить усе можливе, аби, як йому здається, стати щасливим, але насправді майже ніколи не буває щасливим; г) він безкорисливо служить людям.

 

ІІІ – рівень : Однією рискою підкресліть якості, які відповідають всебічно розвиненій людині,  а двома – які не відповідають:

– негативний підхід до життя; доброзичлива співпраця з людьми; почуття самоповаги; прагнення до саморозвитку; творчий підхід до будь-якої справи; пасивність.       АБО  

·       Доказати, що здоровя – важлива життєва цінність. 

ІV рівень:      Заповніть таблицю.

 

Ознаки зовнішньої краси людини

 

 

Ознаки внутрішньої краси людини

 

 

 

  АБО

Поясніть, як ви розумієте прислів’я:  “Добром за добро відплачує кожен, добром за зло – тільки справжня людина”.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Баскетбол. 8 клас. урок 13-15

  Тема уроку. Поняття про системи ведення гри в нападі. Штрафний кидок.  Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита.   В дан...