четвер, 30 травня 2024 р.

Виступ на МО травень 2024

 


Виступ на засіданні МО

«Роль національно-патріотичного виховання у формуванні духовно-морального світогляду школярів»

Ломанова Г.О.

Травень 2024р.

Як наголошено в Національній доктрині розвитку освіти України, пріоритетним напрямком в її реалізації є формування особистості, яка усвідомлює свою приналежність до українського народу, сучасної європейської цивілізації; виховання людини демократичного світогляду, яка поважає громадянські права і свободи, традиції народів і культур світу, національний, релігійний, мовний вибір кожної людини.


 Сьогодні спільними завданням школи, батьків, влади, громадськості є підготовка молодого покоління до компетентної та відповідальної громадянської участі. Важливий компонент громадянської компетентності особистості  – це вміння не лише почерпнути знання із різноманітних джерел, але й дати їм критичну оцінку, зважено спираючись на історичний досвід, змінювати життя конкретними справами.



Патріотизм – це моральний і політичний принцип, соціальне почуття, змістом якого є любов до батьківщини й готовність підкорити свої інтереси інтересам країни. Патріотизм – це гордість досягненнями й культурою своєї Батьківщини, бажання зберігати її характер і культурні особливості й ідентифікація себе з іншими членами нації,  прагнення захищати інтереси Батьківщини і свого народу.

 

Головна мета національно-патріотичного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді, незалежно від національної приналежності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури. Ця мета повинна конкретизуватись через систему виховних завдань, що є загальними не тільки для навчально-виховних закладів, а й для всього суспільства в цілому. Насамперед, це забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.

Основними принципами національно-патріотичного виховання є:

–   принцип національної спрямованості виховання, який передбачає формування у молоді національної свідомості, любові до України, свого народу, шанобливого ставлення до його культури, здатності зберегти свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;

 принцип культуровідповідності, який передбачає виховання як культуротворчий процес, спрямований на формування базової культури особистості, базуючись на набутому морально-етичному досвіді людства.

  принцип гуманізації виховного процесу зосереджує увагу на особистості як вищій цінності.

 

Напрями роботи з патріотичного виховання учнів:

-         формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;

-         виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;

-         формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;

-         збереження і продовження українських культурно-історичних традицій;

-         виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;

-         формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;

-         формування соціальної активності;

-         виховання правової культури особистості;

-         формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;

-         формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху

-         сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;

-         виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.


Організаційно-методична діяльність з національно-патріотичного виховання учнів:
- розробка заходів щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання учнів у школі;

- розгляд стану реалізації заходів національно-патріотичного виховання учнів на засіданнях колегії, педагогічної ради, нарадах;

- забезпечення використання державної символіки України під час проведення масових заходів;

- забезпечення висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладами, на веб-сайтах.



 Джерела для розгляду і впровадження в роботу

1.    Стаття Безкороваєвої Наталії Володимирівни

2.    Доповідь класного керівника Д'яченко Г.В.

3.    Презентація Хімченко Н.Ю.

4.    Роль педегога у патріотичному вихованні Врадіївський ліцей № 1

5.    Пріоритетний напрям в роботі педагогів Черкаський ІППО

 

 

 

 

 

   

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Баскетбол. 8 клас. урок 13-15

  Тема уроку. Поняття про системи ведення гри в нападі. Штрафний кидок.  Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита.   В дан...