Тема уроку. Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція.
На сучасному ринку праці емоційна компетентність
цінується, навіть, більше ніж інтелектуальна.
Механізм виникнення емоцій
тісно пов’язаний з потребами й мотивами. Усе, що сприяє задоволенню потреб і
досягненню цілей, створює позитивні емоції: натхнення, радість, інтерес.
Ситуації, що перешкоджають реалізації потреб і цілей, спричиняють негативні
емоції: незадоволення, смуток, розачарування, тривогу.
Емоційні
переживання супроводжують нас у повсякденному житті в процесі стосунків з
іншими людьми, спілкуванні, пізнанні. Завдяки
емоціям ми краще розуміємо одне одного — це комунікативна функція емоцій.
Захисна функція полягає в тому, що емоція є швидкою реакцією, яка може
захистити людину в небезпечній ситуації.
Емоції
суб’єктивні. Одна й та сама ситуація може викликати в різних людей різні, іноді
протилежні, емоції.
Емоційна
зрілість — це вміння керувати своїми емоціями та виявляти їх у тій формі, що
прийнятна в суспільстві. Вона має велике значення для збереження здоров’я й досягнення
професійного успіху. Набуваючи життєвого досвіду, ми поступово стаємо емоційно
врівноваженими, емоційно зрілими.
Емоційно
зріла людина спокійно сприймає критику, неупереджено оцінює свої позитивні й
негативні риси. Вона не звинувачує у своїх невдачах усіх, окрім себе. Емоційна
зрілість дає можливість пристосуватися до змін, не впадати в розпач, якщо ваші
плани руйнуються, спокійно йти назустріч чомусь новому. Це особливо важливо,
якщо людина вимушена змінювати місце проживання, роботу, професію.
Запитання для повторення й
обговорення
I рівень
1.
Які існують види емоцій?
2.
Наведіть приклади позитивних емоцій.
3.
Що таке емоційна зрілість?
II рівень
4.
Які функції виконують емоції в нашому житті?
5.
Чи можуть емоції виникати під впливом уявних подій? Чому?
6.
Чим відрізняються емоції й почуття?
III рівень
7.
У чому виявляється емоційна амбівалентність?
8.
Чому емоції можуть по-різному впливати на поведінку людей?
9.
Дайте характеристику емоційно зрілої людини.
IV рівень
10.
Доведіть, що емоції є одним з регуляторів психічного життя людини.
11.
Чому емоційні переживання пов'язані з усіма сферами життя людини?
12.
Доведіть, що музика спрямована безпосередньо до наших емоцій.
Немає коментарів:
Дописати коментар