неділя, 3 січня 2021 р.

Творчий звіт

 

Комунальний заклад «Запорізька

загальноосвітня санаторна школа-інтернат №7 І-ІІ ступенів»

Запорізької обласної ради

  

 

Творчий звіт

 вчителя фізичної культури

  

Ломанової

Галини Олексіївни

 

 

 

 

Запоріжжя     2021




Науково-методична проблема школи

 

«Інноваційна діяльність закладу в системі формування компетентної особистості»

2018р. – 2023р.

Мета:

- вироблення професійної компетенції педагогічних працівників для впровадження інноваційних педагогічних технологій в умовах санаторної школи-інтернату;

- навчання учнів вчитися самостійно впродовж усього життя;

- формування в учнів навичок ефективно використовувати отримані знання в практичному житті (професійному, громадському, особистому).

Завдання:

-        вивчення теоретичних основ проблеми, створення умов для роботи педагогічного колективу над даною проблемною темою;

-        підвищення рівня навчальних досягнень учнів, наявність у педагогічній діяльності кожного вчителя диференційованих завдань для формування компетентностей школярів, використання на уроках компетентнісно орієнтованих технологій;

-        вироблення методичних рекомендацій щодо формування компетентної особистості. 

Сформувати компетентну особистість можливо лише на базі оволодіння основними педагогічними знаннями та вміннями; необхідний пошук таких варіантів прийняття найкращого методичного рішення, які б найпродуктивніше сприяли високій працездатності учнів на уроці. Але для цього необхідно забезпечити досить високий рівень цілеспрямованості навчання, значне посилення мотивації учіння, подальше зростання інформаційного насичення змісту навчальних предметів, використання освітніх технологій, зорієнтованих на особистість школяра.

Як керівник методичного об’єднання, я склала перспективний план.

     https://lomanovagalina.blogspot.com/2020/12/2018-2023.html

 


Впроваджуючи в життя рішення педради за проблемною темою, методичне об’єднання  вчителів фізичного виховання та основ здоров’я  визначило напрямки роботи, що сприятимуть реалізації завдань науково-методичної проблеми  школи.


Алгоритм роботи

методичного обєднання вчителів фізкультури та основ здоровя

КЗ «ЗЗСШІ № 7 І-ІІ ст..» ЗОР

над проблемною темою

на 5 років

«Створення оздоровчого  середовища що  спрямоване на реабілітацію та адаптацію до нормального соціального життя дітей з обмеженими фізичними можливостями, подолання психологічних бар’єрів»

Мета методичного обєднання

Стимулювати позитивні функціональні зміни в організмі дитини, формуючи тим самим необхідні рухові координації, фізичні властивості та якості, спрямовані на життєзабезпечення, розвиток та вдосконалення організму, що росте.

У дитини з відхиленнями в фізичному здоровї адаптивна фізкультура формує:

свідоме ставлення до своїх сил в порівнянні з силами середньостатистичної здорової людини;

здатність до подолання не тільки фізичних, а й психологічних бар’єрів, що перешкоджають повноцінному життю;

здатність до подолання необхідних навантажень для функціонування в повсякденному житті та суспільстві; необхідність бути здоровим і вести здоровий спосіб життя;

        бажання покращувати свої особистісні якості;

        прагнення до підвищення розумової та фізичної працездатності.

https://lomanovagalina.blogspot.com/2020/12/blog-post_55.html


 Виступи на засіданнях методичного об’єднання

1.    2016 рік  травень  «Діагностика фізичної підготовленості учнів. Медико-педагогічний моніторинг фізичного розвитку учнів».

2.    2017 рік жовтень  «Кейс-технологія як складова продуктивного навчання в умовах адаптивної фізкультури»

3.    2017 рік березень  «Використання нетрадиційних форм уроку як один із засобів підвищення якості навчання»

4.    2018 рік  січень   «Уміння використовувати цифрові пристрої для навчання техніки рухових навичок, фізичних вправ, оцінювання власного фізичного стану, моніторингу рухової активності».

5.    2019 рік серпень   «Профілактика дитячого травматизму - одне з найважливіших завдань сучасного суспільства».

6.    2019 рік  жовтень  «Математична компетентність: використовувати математичні методи під час занять фізичною культурою».

7.    2020 рік  жовтень  «Корекційно-реабілітаційний потенціал уроку фізичної культури в межах санаторної школи».

 

Виступи на педагогічних радах:

2017р.  Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес

2021р. Взаємодія учня і вчителя у площині удосконалення освітнього процесу.


Для реалізації планів потрібно постійно оволодівати спеціальними компетенціями в застосуванні репродуктивних та продуктивних методів навчання, що поділяю на три категорії: теоретичні, практичні та методичні.

https://lomanovagalina.blogspot.com/2020/10/blog-post_49.html

В міжатестаційний період я постійно підвищую свою професійну самоосвіту.

https://lomanovagalina.blogspot.com/search/label/%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0 


Публікувала розробки уроків та позакласних заходів на сайтах:

 

https://lomanovagalina.blogspot.com/search/label/%D0%9F%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97



Виходячи з поставлених задач методичного об'єднання, я обрала тему  з самоосвіти 

«Корекційно-реабілітаційний потенціал уроку фізичної культури в межах санаторної школи»

Актуальність роботи полягає в тому, що забезпечення якісної та повноцінної освіти підростаючого покоління, в тому числі і дітей з обмеженими можливостями, яке багато в чому залежить від управління якістю навчання по всі предметів, включаючи фізичну культуру, є надзвичайно важливим напрямом державної політики. В першу чергу це продиктовано збільшенням числа дітей з обмеженими можливостями здоров'я. До дітей з обмеженими можливостями здоров'я відносяться діти, чий стан здоров'я створює перешкоди для повноцінного освоєння освітніх програм без спеціально організованих умов навчання і виховання. Освітній процес дітей з ОВЗ і інвалідів передбачає організацію спеціального корекційно-розвивального середовища, яка дозволяє забезпечити оптимальні умови і рівні з іншими дітьми можливості для того, щоб здобути освіту.

Сучасний урок фізичної культури значно виграє за умов грамотного узгодження нових технологій і традиційної системи навчання.

 

https://lomanovagalina.blogspot.com/search/label/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0

Позакласна робота є продовженням навчальної роботи. Позаурочні заняття можна розглядати як надання учневі можливості додаткового утворення в обраному виді спорту і як істотний фактор підвищення рівня рухової активності. Тільки при системному підході з використанням усіх форм роботи можна домогтися високої результативності фізичного виховання.

       Створення в школі гуртків, проведення внутрішньо-шкільних змагань з різних видів спорту дозволяють учням удосконалювати спортивну майстерність, дають можливість організувати своє дозвілля відповідно до інтересів і бажанням і, звичайно ж, розширюють коло спілкування. Спортивний зал найчастіше виявляється єдиним вогнищем прилучення дітей до занять фізичною культурою і спортом, служить місцем організованого проведення дозвілля, стає місцем  інтелектуально-культурного життя учнівського колективу. В організації фізкультурно-оздоровчої роботи в школі бере участь весь педагогічний колектив. Позаурочну виховну роботу також я спрямовую на активізацію рухової активності та популяризацію активного здорового способу життя та спорту. В некатантинний період традиційними є загальношкільні спортивні свята, які  проводить методичне обєднання:

·       «Олімпійський тиждень»;

·       «Олімпійське лелеченя»;

·       «Кубок школи з футболу»;

·       «Спорт як альтернатива шкідливим звичкам»;

·       «Баскетбольна мозаїка»;

·       День Цивільного Захисту;

·       «День спорта і здоровя» тощо.

Характерною рисою позаурочних форм занять є їхня добровільність. Тому я намагаюсь піклуватися про те, аби викликати в учнів інтерес до занять. Це досягається передусім високою емоційністю. Важливо, щоб кожен учень міг проявити себе незалежно від рівня своєї підготовленості. Цілеспрямоване фізичне виховання через раціональне поєднання навчальних і виховних задач дає змогу забезпечити безперервне зростання показників фізичного розвитку й  рухової підготовленості учнів, виховання культури поведінки, морально-вольових якостей, розширення комунікативних можливостей  та формування основ здорового способу життя.

Перед своїми учнями ставлю перспективні цілі: усвідомленої потреби у фізичному вдосконаленні, розвитку інтересу й звички до самостійних занять фізкультурою та спортом, набуття знань і умінь здорового способу життя, удосконалення фізичної і психічної підготовки до ведення активного життя, професійної діяльності та захисту Батьківщини.

         Успіхом в своїй роботі вважаю як власні досягнення, так і досягнення своїх учнів.

1.    2017 рік    Всеукраїнський спортивно-масовий захід серед дітей

                      та юнацтва «Олімпійське лелеченя»

2.    2017 рік    Всеукраїнський проєкт «Дитяча легка атлетика» IAAF

                  3 місце

3.    2018 рік    Всеукраїнський спортивно -масовий захід серед 

                       дітей та юнацтва «Олімпійське лелеченя»

4.    2019 рік    Всеукраїнський проєкт «Дитяча легка атлетика» IAAF

                  1 місце

5.    2020 рік    Фестиваль педагогічних ідей «Освіта для 

                       здоров’я» в  номінації  «спеціальний педагог»

6.    2020 рік    Міський методичний фестиваль інтегрованих 

                      занять, уроків  з фізичної культури на тему «Чисто УРОК»

7.    2020 рік    Всеукраїнська науково-практична конференція 

                       Психолого-педагогічий супровід професійного розвитку           

                       педагогічних  працівників у системі  неперервної освіти»



Для підвищення ефективності процесу  фізичного виховання в школі особливо важливим є створення системи зворотного зв'язку. Моніторингове дослідження виступає в сучасних умовах як ефективний засіб збору і аналізу інформації про функціональний стан, фізичний розвиток і фізичну підготовленість школярів. Регулярний моніторинг дозволяє мені  вносити відповідні корективи до процесу фізичного виховання.

Анкетування займає важливу роль в аналізі підходів у фізичному вихованні дітей. Завдяки цьому методу можна зібрати багато інформації про те, як розвивається дитина, її відношення до фізичної культури, як в школі так і за її межами. Також можна дізнатися, чи подобається дитині вчитель з фізичної культури та методика, за якою він викладає. Рівень учнів, що оцінили на „відмінно” системність занять фізкультурою не тільки в урочний час, а й у позаурочних заходах становить 68% від загальної кількості респондентів.

Таким чином, можна зробити висновок, що організація оздоровчої роботи підвищує інтерес учнів і ефективність  уроків фізкультури.

1 – дані на початок року; 2- дані в середині року; 3 -  дані на кінець року.

Провівши педагогічне тестування учнів, ми дійшли висновку, що рівень фізичної підготовленості знаходиться на середньому та вище середнього рівнях і більше потрібно приділяти увагу розвитку координаційних здібностей саме одним із засобів фізичного виховання таким як ігри та естафети.




          Проблемою постало питання оцінювання учнів. Набутий досвід дозволяє мені зробити висновок, що фізичне виховання має ґрунтуватися на розвитку загальної фізичної підготовки з одночасним удосконаленням природних нахилів дитини на основі принципу природовідповідності. При цьому важливіше значення має прокоментована учителем оцінка його діяльності, адже оцінка є одним з вирішальних чинників дії на учня. Учень не завжди зацікавлений слухати і чути учителя, якщо він не отримує об'єктивну оцінку результатів своєї праці. Тому я оцінюю роботу учня на усіх етапах оволодіння руховими уміннями вербально. При позитивній оцінці пояснюю учневі причину свого схвалення його дії і говорю, що можна зробити для поліпшення результату або вдосконалення рухової дії, а при негативній - на що треба звернути увагу для успішного оволодіння вправою.  


Потребує перегляду ставлення до відмітки як засобу педагогічного оцінювання. Оцінка з фізичної культури — дуже тонкий інструмент, що впливає на психічний стан і соціальний статус учня. Її несправедливість особливо небезпечна, тому результати рухових тестів на уроці фізичної культури я оцінюю з урахуванням діапазону реальних можливостей представників кожного конституціонального типу. Система вербального оцінювання є ефективною, поліпшує психологічний та емоційний стан дитини, підвищує рівень самооцінки.

https://naurok.com.ua/test/homework/list

Сьогодні перед вчителем фізичної культури в школі стоїть проблема — зробити фізичне виховання процесом безперервної дії (навіть протягом такого короткого часу, як добовий цикл).

З січня 2021 року входжу до складу творчої групи "Чисто УРОК: родзинки творчості", науковий     керівник Аксьонова О.П., кандидат  педагогічних наук, доцент, майстер спорту СРСР, м.Запоріжжя

 Це означає, що вчитель не має права обмежувати свою діяльність якимись епізодичними заходами з фізич­ного виховання. Тому вважаю, що саме школа може і повинна забезпечити дитині нормальний фізичний розвиток та допомогти зберегти здоров’я. Діяльність вчителя фізкультури, у співпраці з іншими вчителями та педагогами,  по підтриманню адекватного рухового режиму повинна бути направленою та системною. Регулярні заняття фізичними вправами – це широкий спектр форм та методів здатних впливати на корекцію та реабілітацію. Можна стверджувати, що за силою потенціалу та здатності впливати на збереження та зміцнення здоров’я, фізичні навантаження, різноманітні форми адаптації та оздоровлення –  значущі та ефективні, тому що будь-яка із цінностей фізичної культури в тому чи іншому ступені «працює»  на здоров’я.  


Немає коментарів:

Дописати коментар

Баскетбол. 8 клас. урок 13-15

  Тема уроку. Поняття про системи ведення гри в нападі. Штрафний кидок.  Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита.   В дан...