четвер, 21 грудня 2023 р.

8 клас. урок 16

 Тема уроку

Розвиток логічного  та образного мислення. Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.

Практична частина

·   Виконання вправи на розвиток пам’яті та уваги

Мета: Розширити  уявлення про логічне та образне мислення. Ознайомити з принципами ефективного запам’ятовування, та концентрації уваги. Вчити складати карти пам’яті, виконувати вправи на розвиток пам’яті та уваги.

"Мислитель" Родена, 1888


Мислення — процес перетворення фактівінформаціїемоцій тощо на цілісне й упорядковане знання. Мислення є фундаментальною властивістю людини, і через цю фундаментальність йому важко дати означення, спираючись на простіші поняття. Консенсусу щодо того, як визначити та розуміти мислення немає.


Виділять наступні види мислення:

  • наочно-дійове;- теоретичне;
  • наочно-образне;- практичне;
  • словесно-логічне. - творче.
Вправи з розвитку логічного мислення допомагають розвивати пізнавальні та інтелектуальні здібності дітей. Вправи підбираються таким чином, щоб кожна дитина, незалежно від інтелектуальних здібностей, змогла виявити ініціативу, кмітливість та винахідливість.

Розвиток логічного  та образного мислення.




Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги.


Греки так обожнювали пам'ять, що в їхній міфології з'явилася навіть богиня пам'яті - Мнемозіда. Від її імені походить поняття "мнемонічні прийоми" - прийоми кращого запам'ятовування.






Практична частина

·   Виконання вправи на розвиток пам’яті та уваги





Ментальна карта, або карта пам'яті


Ментальна карта , відома також як карта думок (mind map) або асоціативна карта – це діаграма зв’язків, яка відображає природний хід мислення від центральної ідеї до її наслідків. Іншими словами, це метод візуального представлення ідей, думок, концепцій та будь-якої іншої інформації. 

Відображати хід думок візуально люди почали ще сотні років тому. І наочний приклад тому можна знайти в зошитах Леонардо да Вінчі, де малюнки та схеми поєднуються зі стрілками та примітками. Але теоретичну основу використання ментальних карток у 1960-х роках заклав британський психолог Тоні Бьюзен.

Він зауважив, що спроби його студентів запам’ятовувати інформацію лінійно, тема за темою, як вона відображається в конспектах, не дає хорошого результату. Набагато продуктивніше уявити кожен образ як центрального вузла, від якого розходяться ниточки зв’язків до іншим поняттям чи думкам.

Як створити ментальну картку? (підручник, стор. 88)

  1. 1. Розташуйте в центрі аркуша словосполучення, яке описує основну ідею.
  2. 2. Знайдіть поняття, які безпосередньо пов’язані з центральним. Наприклад, для ідеї «Здоровий спосіб життя» такими словами будуть «Дієта», «Рух», «Сон» та «Спілкування».
  3. 3. Запишіть наступні ієрархії блоки. Так для блоку “Рух” дочірніми можуть бути “Фітнес”, “Велосипед” або “Прогулянки”.
  4. 4. Для наочності додайте до блоків іконки або маленькі малюнки.
  5. 5. Виділіть кожну гілку кольором, щоб простіше було розрізняти області картки.
  6. 6. Підпишіть гілки. Якщо можливо, зробіть коментарі до кожного блоку.
  7. 7 .Оцініть зручності та недоліки різних програм для створення ментальних карток. Виберіть ту, що схожа вам найбільше.

  8. Додаткова інформація      Практична робота

  9. Домашнє завдання
  10. Підручник - стор. 87-92,   Підсумкові завдання до розділу 3 - стор. 93
  11. ВИСНОВОК
  12. У продуктивному мисленні найповніше виявляються інтелектуальні здібності людини, її творчий потенціал. Творчі можливості дістають вияв у швидкому темпі засвоєння знань, у широті їх перенесення в нові умови, в самостійному оперуванні ними.










Немає коментарів:

Дописати коментар

Баскетбол. 8 клас. урок 13-15

  Тема уроку. Поняття про системи ведення гри в нападі. Штрафний кидок.  Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита.   В дан...