середа, 25 жовтня 2023 р.

Виступ МО жовтень 2023

 

Виступ на засіданні МО

«Проєктна діяльність учнів на уроках основ здоров’я»

Ломанова Г.О.

Жовтень 2023р.

Проектна діяльність – конструктивна і продуктивна діяльність особистості, спрямована на розв'язання життєво значущої проблеми, досягнення кінцевого результату в процесі цілепокладання, планування і здійснення проекту.

https://view.genial.ly/6396071bc032970019375e6b/interactive-image-interactive-image

Робота над проєктами надихає педагогів шукати та віднаходити багато нових питань для обговорення, бути винахідливішими, робити навчальний процес інтенсивнішим та цікавішим. Саме метод проєктів є одним із найголовніших компонентів педагогічної системи розвитку творчих здібностей у процесі виховання підростаючого покоління.             

Метод проєктів – це метод в основі якого лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок дітей, умінь самостійно удосконалювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити.

Розрізняють:

дослідницький проєкт, який включає обгрунтування актуальності обраної теми; визначення мети, завдань дослідження, гіпотези з наступною її перевіркою, аналіз отриманих результатів; використання таких дослідницьких методів, як лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування та інші;

інформаційний проєкт, спрямований на збирання інформації про певний об’єкт, явище з метою аналізу, узагальнення і представлення її широкій аудиторії. Результатом такого проєкту може бути публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті;

творчий проєкт, який передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів. Це можуть бути альманахи, театральні виступи, витвори образотворчого або декоративно-ужиткового мистецтва, відеоролики;

- рольовий (ігровий) проєкт. У ньому учасники беруть на себе ролі літературних або історичних персонажів. Результат проекту залишається відкритим до самого закінчення;

практично орієнтований проєкт, націлений на соціальні інтереси самих учасників проєкту або зовнішнього замовника. Результат заздалегідь визначений і може бути використаний у житті гуртківців, міста чи держави.

Робота над проєктом складається з таких етапів:

·                   підготовчий етап (визначення теми і мети проекту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);

·                   планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації, способів представлення результатів; установлення критеріїв оцінювання результату процесу);

·                   дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, анкетування, експеримент;

·                   аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків;

·                   оцінювання результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;

·                   творчий звіт, презентація отриманих результатів.

Обов’язкові вимоги до сучасного визначення проєкту:

1.    наявність освітньої проблеми, складність і актуальність якої відповідає навчальним запитам і життєвим потребам вихованців;

2.    дослідницький характер пошуку шляхів вирішення проблеми;

3.    структурування діяльності відповідно до класичних етапів проектування;

4.    моделювання умов для виявлення вихованцями навчальної проблеми;

5.    самодіяльний характер творчої діяльності дітей;

6.    практичне або теоретичне значення результату діяльності і готовність до впровадження;

7.    педагогічна цінність діяльності (які нові знання та навички здобули учні в процесі здійснення проєкту).

Кінцевий результат проектної діяльності вихованців може бути представлений у вигляді: відеофільму, кліпу, електронної газети, колекції, моделі, статті, сценарію, казки, колективної творчої роботи (витвору декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва).

З точки зору педагога, проєктна діяльність – це освітня технологія, націлена на придбання вихованцями  знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь та навичок завдяки системній організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку, це засіб розвитку, навчання і виховання, що дозволяє розвивати і формувати в учнів специфічні вміння

Немає коментарів:

Дописати коментар

Баскетбол. 8 клас. урок 13-15

  Тема уроку. Поняття про системи ведення гри в нападі. Штрафний кидок.  Блокування під час боротьби за м’яч, що відскочив від щита.   В дан...