Самоосвітня діяльність вчителя як засіб удосконалення професійної
компетентності
В сучасних умовах розвитку освіти саме від особистісного потенціалу
педагога, високого рівня його професійної компетентності, наявності розвинених
професійних здібностей, залежить вирішення проблем навчання та виховання
підростаючого покоління відповідно до нових освітніх стандартів.
Аналіз трактування поняття самоосвіти дозволяє виокремити три різні підходи до його тлумачення:
Таким чином, самоосвіта є основною формою підвищення педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи. Самоосвіта здійснюється індивідуально або колективно.
Методична тема – це зовнішнє
оформлення проблеми, яку розв’язує педагог шляхом самоосвіти.
Форма, спосіб вивчення |
Види оформлення роботи |
Місце захисту, презентації |
Вивчення джерел. Аналіз своєї діяльності. Апробація нових підходів. Вивчення теорії і практики застосування. Розробка у творчій групі, парі. Пошук ключової ідеї. Постановка проблеми. Розробка гіпотези. Вивчення умов реалізації розробки |
Реферат. Доповідь. Стендова доповідь. Стаття. Анотація. Відеоматеріал.
Модифікована (авторська) програма. Цикл лекцій з методики викладання.
Цикл відкритих уроків. Методичні рекомендації |
Відкриті уроки (область, училище). Методичне об’єднання. Науково-методична рада. Педрада. Науково-практична конференція. Методична
конференція. Практичний семінар. Банк перспективного педагогічного досвіду (область, училище). Науково-методичний
журнал. Конкурс професійної майстерності. |
Рівень кваліфікації та педагогічної майстерності у кожного педагога свій,
тому кожен обирає власну тему, працюючи над певною проблемою, а також форми
методичної роботи, засоби удосконалення педагогічної техніки і технології. Цю
роботу організовують з урахуванням певних аспектів.
Самоосвіта педагога
повинна бути добре обміркованою, систематизованою, реалізуватися відповідно до
складеного самим педагогом плану роботи.
Отже, постійний потяг до самовдосконалення, наявність особистісної мети й саморозвиток,
оволодіння раціональними прийомами самоосвіти, уміння аналізувати, оцінювати
власну діяльність і робити адекватні висновки – ось основні компоненти творчого
розвитку особистості педагога, його творчої педагогічної фантазії. Самоосвітня діяльність учителя – запорука успішної
роботи кожного навчального закладу.
Рекомендую джерела:
Немає коментарів:
Дописати коментар